Tempat Percutian Menarik di Pekan Bau Sarawak

Tempat Percutian Menarik di Pekan Bau Sarawak.

Bau popular dengan  gua-gua batu kapur yang indah dan mempunyai dua peristiwa sejarah yang penting. Ia juga merupakan  destinasi utama untuk peminat sukan mendaki batu yang berhampiran dengan Kuching.

Gua Fairy mendapat nama daripada struktur stalagmit di pintu masuk yang dikatakan menyerupai dewa Cina. Di dalamnya, anda akan melihat perbezaan-perbezaan besar diantara cahaya memasuki gua dan kegelapan bayangan, bersama-sama dengan warna coklat dan kelabu daripada batu tersebut - diketengah berwarna hijau yang diselaputi oleh lumut . Permukaan batu di luar gua adalah tempat di mana pendaki batu melakukan pendakian mereka pada tahap kesukaran yang berbeza-beza.

Gua Angin, ia diberi nama gua angin disebabkan angin yang masuk ke dalam gua tersebut sangat sejuk dan bertiup kuat. Pengunjung juga boleh mengambil peluang untuk memerhati burung walit dan  kelawar yang banyak terdapat di dalam gua tersebut.Keadaan dalam gua sangat nyaman dan dingin. Sesuai untuk merehatkan minda para pengunjung yang datang berkunjung.

Gunung Batu Kapur di Pekan Bau

Gua Angin


Gua Angin
Tasik Biru Bau

P/S...Jom pergi bercuti ke Kuching. Cuti-cuti MalaysiaTempat percutian yang menarik.


Tempat percutian menarik Di Malaysia

  1. Tempat Percutian Menarik - Kereta Kabel Langkawi
  2. Tempat Percutian Menarik di Menara Kuala Lumpur (KL)
  3. Tempat Percutian Menarik di Pekan Bau Sarawak
  4. Tempat Percutian Menarik di Pekan Serikin (syurga tempat membeli-belah barang yang murah)
  5. Tempat Percutian Menarik di Pulau Langkawi
  6. Tempat Percutian Menarik di Taman Negara Bako
  7. Tempat percutian menarik di Kuala Lumpur - Menara Berkembar Petronas
  8. Tempat percutian menarik di Kuching Sarawak untuk dilawati
Carian berkaitan dengan Tempat Percutian Menarik di Pekan Bau Sarawak
  1. pantai di sarawak
  2. tempat menarik di sibu
  3. tempat shopping menarik di kuching sarawak
  4. tempat menarik di miri
  5. tempat makan di kuching
  6. tempat menarik di sabah
  7. muzium kuching
  8. tempat membeli belah di kuching